Jak odżywki białkowe pomagają utrzymac dodatni bilans azotowy

 

Uszkodzenia tkanki mięśniowej, jakie powstają podczas treningów, stanowią bazę do rozbudowy umięśnienia. Jednak sam trening jest tylko przyczynkiem do budowy formy, konieczna jest odpowiednia regeneracja i dobrze skomponowana dieta.

Zastosowanie suplementów białkowych

spalanie tłuszczuOdżywki dla sportowców pełnią niezwykle ważną funkcję we wspomaganiu zawodników, jak i trenujących rekreacyjnie. BCAA, zawierające trzy aminokwasy, mogą zdecydowanie przyspieszyć regenerację, stanowią tez zabezpieczenie energetyczne organizmu podczas długich treningów. Trec CM3, w skład której wchodzi kreatyna w formie jabłczany, zwiększa intensywność treningu. W okresie budowy masy dobrym rozwiązaniem są odżywki na masę, można je stosować po ćwiczeniach w celu odbudowy zapasów glikogenu. Jednak największe znaczenie maja preparaty proteinowe, niezależnie od uprawianej dyscypliny sportu. Zwykłe produktu spożywcze, takiej jak mięso lub ryby, razem z aminokwasami zawierają znaczne ilości tłuszczu. Odżywki białkowe pozbawione są tego mankamentu, dostarczają w zamian produkt lekko strawny, często rozłożony do di-peptydów. Co ciekawe, wysokie spożycie białka może w konsekwencji powodować spalanie tłuszczu. Dzieje się tak nie tylko podczas stosowania diet ketogenicznych, kiedy praktycznie do zera eliminowane są węglowodany. W ich miejsce składnikiem energetycznym stają się kwasy tłuszczowe i ketony, powstające w organizmie ćwiczącego. Oczywiście, taki sposób odżywiania wymaga odpowiedniego czasu na przestawienie się, jednak pozwala na osiągnięcie najlepszych wyników.

Dodatni bilans azotowy jest konieczny, jeśli zawodnik planuje budowę mięśniowej. Warto pamiętać, by nie doprowadzać w tym okresie do zbytniego otłuszczenia. Zdecydowanie mogą pomóc w tym suplementy przeznaczone dla sportowców.