Gdzie poszukiwać białka roślinnego?

Większość ludzi uważa, że głównym źródłem białka jest mięso, jajka i ser. Tak nam się to zazwyczaj przedstawia. Dorzucić do tego możemy również mleko. Jednak tak naprawdę białko możemy znaleźć w wielu produktach spożywczych. Sporą jego ilość zawierają różnego rodzaju rośliny.

W jakich roślinach znajdziemy białko?

smaczne białko roślinneBogatym źródłem białka jest soczewica. Najwięcej białka znajdziemy w soczewicy zielonej i czarnej, choć niewiele więcej niż w innych jej rodzajach. Spożywając bogatą w białko soczewicę odnosimy jeszcze inną ważną korzyść – jemy błonnik pokarmowy. Ważne jest również to, by wprowadzać do swojej diety kasze. Są one bardzo zdrowe i dużo zdrowsze od niekiedy bardzo ciężkiego makaronu, który jest zrobiony z semoliny, a nie prawdziwych i treściwych produktów. Nie każdy z nas musi lubić wyżej wymienione produkty, ale większość z nas gustuje w orzechach, które również zawierają smaczne białko roślinne. Możemy sięgnąć po migdały, orzechy ziemne czy orzechy nerkowca. Pomimo, że różnią się one pomiędzy sobą zawartością białka, warto wprowadzić je do diety. Ogromną ilość białka ma w sobie spirulina, czyli innymi słowy sproszkowane algi morskie. Kobiety być może znają ją z kosmetyków, ale można spirulinę również spożywać. Warto dodawać sobie ją przykładowo do koktajlu. Będzie nadawała mu mocno zielonego koloru. Jak widać wiele roślin jest bogatych w białko. Oczywiście wszystko jedzone w zbyt dużej ilości będzie nam szkodzić, ale warto małe ilości wprowadzać do diety i ją różnicować.

Dziś białko to nie tylko mięso. Często uważamy, że bez niego nie jesteśmy w stanie żyć, a dzieci nie mogą się rozwijać. Nie jest to jednak prawda. Rośliny dostarczają nam ogromną ilość białka. Jeśli będziemy je sukcesywnie wprowadzać do diety, to nawet mięso nie będzie nam potrzebne.

Close Menu