Każdy oczekuje w trakcie odchudzania na pomoc. Taką pomoc zapewniają niektóre produkty, które powinno się spożywać jak najczęściej. Odchudzanie można wspomóc poprzez spożywanie takich produktów jak migdały i inne orzechy, ponieważ są źródłem białka, witaminy B i E oraz wapnia, magnezu, fosforu, potasu i błonnika.

Odchudzanie, a składniki diety

 

odchudzanieNależy pamiętać, że orzechy faktycznie są dość kaloryczne i nie można z nimi przesadzać. Następny produkt to warzywa strączkowe, które wszystkie charakteryzują się białkiem, błonnikiem i żelazem, czyli podstawą pokarmową tworzenia włókien mięśniowych i utraty wagi. Dobre są również brokuły i inne warzywa zielone jak szparagi, szpinak, nać pietruszki, zielony seler, boćwina, kapusta, wszystkie posiadają błonnik, wspomagający trawienie i redukcję tkanki tłuszczowej, oraz chlorofil, zielony barwnik.
Niskotłuszczowe produkty mleczne są podstawą diety odchudzającej. Następny produkt to niezastąpiona owsianka, która dodaje energii, obniża poziom cholesterolu, poprawia perystaltykę jelit, pomaga utrzymać stały poziom cukru we krwi i zawiera łatwo rozpuszczalny błonnik. Jaja kurze są uznawane za najcenniejsze źródło idealnego białka. Można jeść nawet 2 jajka dziennie, ale należy unikać jego łączenia z węglowodanami i tłuszczami prostymi. Odchudzanie wspomagają też chude mięso i ryby zapewniają sporo białka oraz dawkę witamin i kreatyny, związku występującego w mięśniach i odpowiedzialnego za przyrost beztłuszczowej masy mięśniowej.
Najlepszym wyborem jest indyk (najchudsze z mięs). Oliwa z oliwek będzie zapobiegać napadom głodu, ograniczy wchłanianie cholesterolu w jelitach i korzystnie wpłynie na procesy przemiany materii. Spożywanie warzyw w towarzystwie tłuszczów jednonienasyconych sprzyja przyswajaniu największej ilości związków odżywczych (w tym witaminy A, D, E, K i F) oraz naturalnych przeciwutleniaczy. Produkty pełnoziarniste bogate są w błonnik, a zatem ułatwiają utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi.

Natomiast białko serwatkowe to najskuteczniejszy i najsmaczniejszy potreningowy spalacz tłuszczu w jednej szklance. Owoce jagodowe posiadają niską wartość kaloryczną i najniższy wśród owoców indeks glikemiczny. Dodatkowo zapewniają sporą dawkę błonnika.